Jag håller med dig. Men 1999 var det ganska hårt tryck, vill jag minnas. Men jag var bara elva år då. Sedan dröjde det förmodligen till 2003 innan jag gick på konsert igen. Det var nog Asta Kask och Charta 77:s spelning på Nalen, i Stockholm, när jag hade börjat på högstadiet och börjat hänga med några punkare i skolan.
Jag hade ingen som ville gå med mig och se Offspring 2001. Men 2004 såg jag dem. Det var en rätt bra konsert också, vill jag minnas. Även om de inte springer lika mycket som just Rise Against och andra band. Och de pratar inte lika mycket som NOFX gör. Men det var ändå ganska bra drag.
Men det var så fett att se dem i London två dagar i rad. Andra kvällen var betydligt blötare, av någon anledning.
Vi satt inne på den australiensiska krogen bredvid med Danny (jag tror det var det han presenterade sig som), han som köpte Offspringbiljtten innan er. Där drack vi en hel del öl. Sedan började det trilla in personer med Offspringtröjor och det kom ett mindre gäng som var trevliga.
Sedan när vi skulle in till konserten tappade vi bort Danny, men han skulle ändå inte ha ståplats. Han skulle högst upp, på handikapplast tror jag. Varför de hade dem högst upp och (som jag förstod det) utan hiss vet jag inte. Efteråt träffade vi det gänget från krogen och någon av dem hade blivit av med sin mobiltelefon och var jätteledsen. Min kusin gav henne det plektrum (med Offspringlikt mönster på som de kastade ut) som han hade funnit. Sedan gick vi tillbaka till vandrarhemmet och jag sov, medan min kusin gick ned till baren och träffade någon 40-årig bög som var avundsjuk på att vi kom från Sverige.
Vad gjorde ni på flygplatsen hela kvällen? När vi skulle hem så hade det varit väldigt blåsigt i London, så planet skulle gå 75 minuter senare än planerat. Men vi var hemma i Sverige strax efter elva på kvällen så det var inga problem. I Bristol hade det blåsigt och regnat som tusan, men det gjorde inte så mycket eftersom det är en betydligt mindre stad än London. Mycket tystare också.
Ja, det får vi göra. Får se om jag får med mig någon. En vän som ska vara i USA i sju veckor har sagt att han ska dit, för att han ska ändå se Bruce Springsteen. Förresten, vad heter du? Du sade nog bara att du var Ignition.