Helt rätt angående prylar. Nja, jag tror inte att de kände igen yxan. :-P Antingen var polisen runt och frågade, eller så var det mina föräldrar som upptäckte att den var borta. Min bror lånade min cykel när han först flyttade hemifrån och en dag när han skulle hem från tunnelbanan var framhjulet borta. På den cykeln var framhjulet bara att plocka av. Enkelt litet spänne bara. Min bror visste det och låste därför cykeln i bakhjulet. Att sno en cykel låter underligt, för det inte som att alla cyklar en massa. Om alla cyklade skulle folk förmodligen ha var sin.
Det är inte någon jätteavancerad kamera som han har, men det blir alltid bra ljud och bild (i den mån miljön tillåter). Han har massor av videor från West Coast Riot som jag brukar gå in och titta på då och då. Det är riktigt bra.
Du borde pröva det någon gång när du har tid. Man hör ju när det är fel. Oftast i alla fall. Det har hänt att jag upptäcker att jag spelat fel, men det passar ändå till låten liksom. Det är förmodligen knepigare på gitarr och låten använder sig av vanliga ackord än om man spelar en ton i taget på bas (eller munspel för den delen). Det gäller kanske att ha kunna många ackord då. Förmodligen är det samma sak där att man lär sig vad som fungerar ihop och vad som är vanligt.
Man får lyssna på låtarna fler gånger. :-P Jag undersökte saker lite närmare, och skivan är ändå något längre än de första skivorna som är korta. Dessutom finns Hello Cruel World som är 3:50. Men som du skriver så vill man höra låten, och inte missa allt för att man koncentrerade sig på något annat i några sekunder. Det är samtidigt skönt att få lyssna igenom låtar några gånger just eftersom man hör nya saker för varje tur. Bara de inte tvingat sig att korta ned låtar som de haft, så att det blir för framtvingat, utan ändå varit naturligt för dem. Jag räknade på det och kom fram till denna tabell med låtarnas medellängde på respektive skiva, från kortast till längsta.
Det får du göra. De kan ha gjort något fel eller fastnat i något steg. Det är inte till det vanliga men möjligt.Code:år skiva medellängd (s)
1988 Suffer 105
1990 Against the Grain 122
1982 How Could Hell Be Any Worse? 128
2013 True North 136
2007 New Maps of Hell 145
1989 No Control 146
1996 The Gray Race 152
1994 Stranger than Fiction 154
1998 No Substance 157
1993 Recipe for Hate 159
2002 The Process of Belief 159
2010 The Dissent of Man 163
1992 Generator 164
2004 The Empire Strikes First 170
2000 The New America 185
1983 Into the Unknown 245
Jag undrar om det är för att bandet, banden, någon bokningsagent eller Gröna Lund som bestämmer om det ska vara inomhuskonsert eller utomhus. Jag kan tänka mig att band som är ute på turné med ett gäng andra band vill spela tillsammans och kanske får vara inomhus då. Andra kanske tycker att det är trevligare att vara ute eller inne. Eller om det bara är plånboken som styr, om de kan ha råd med att folk går in för 100:- och ser bandet.
Det hände någonting på högstadieskolan som jag gick i i dag.