Du tycker alltså att en våldtagen kvinna ska tvingas behålla barnet? Och vadå barnets rätt? Om det föds in i en familj som absolut inte har resurserna att ta hand om det på ett bra sätt, är det då rättvist för barnet? Det tycker inte jag. Enligt min åsikt måste det vara upp till föräldrarna att fatta ett beslut som är rätt både för deras egen och barnets skull.
Jag funderade också på det men anser nog att det är en fråga för sig. I slutändan känns det som att det ska vara mammans egna beslut men vägen till det beslutet kan ju självklart påverkas av övriga inblandade.
Det är vad du tycker ja, men jag vid håller fortfarande vid att barnets rätt till liv väger tyngre.
Carrie Underwood is the reason God made Oklahoma.
Fostret har inget rätt till liv.
Det är ett människoliv vid första befruktningstillfället.
Last edited by DexterWannabe; 10-24-2008 at 07:31 AM.
Carrie Underwood is the reason God made Oklahoma.
Så sant, ett foster har fan ingen större rätt till ett eget liv än min njure.
Enstaka kroppsdelar omfattas inte av FN's mänskliga rättigheter. Ett foster som saknar centralt nervsystem är inte en människa. I så fall borde en växt rent tekniskt omfattas av de mänskliga rättigheterna i större utsträckning än ett foster.
Förresten vad är det för logik att stödja människorättsfientliga krig men inte abortsrätten?
Aja, speaking of wich... jag ska bli morbror vilken dag som helst!![]()
=======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======
Du ignorerade min post helt och hållet där. Du anser att barnet har rätt till liv men det inkluderar alltså t.ex ett liv i fattigdom och krig, eller ett liv utan föräldrar. Då fostret inte har möjlighet att bestämma själv bör närmast ansvariga ta beslutet. Själv hade jag inte velat komma till världen med sådana förusättningar.
+1. Förjävligt att göra abort men starta gärna krig och döda tusentals oskyldiga i processen. Rimligt? Nej.
Grattis!