Det är nog bara en liten grupp som inte har lärt sig, men de syns. Det är nog främst föräldrars fel.
Jag hade fel på årtalet, jag var bara ett och ett halvt år. När jag skulle skaffa mitt andra pass, i början av 1995, så blev jag skraj när de skulle ha min signatur. Mamma frågade mig om jag hade övat på det, men det hade jag ju inte. Ingen hade sagt till mig att jag skulle skriva mitt namn. Det gick nog bra. Inte så fint kanske.
Så skönt då. Det finns tillräckligt icke-kött som innehåller järn. Det kanske blir tuffare när det blir dags att försöka sig.
Det är klart att insekter också behövs omloppet, men de kanske är lättare att odla i större mängder. De är nog mer proteinkompakta än kreatur.
Jag har haft vänner som varit ganska strikta veganer, som just ger med sig för att det är tufft. Jag börjar fundera på om det vore tuffare eller lättare att vara frukterian. Det blir ändå inte mål, på samma vis, om man nu skulle äta en fruktsallad eller fruktsoppa.
hehe. Jag ska försöka att formulera om det. Ackordföljd är nog inte helt rätt ord för det. Relativ tonföljd kanske vore bättre. Jag antar att du kan läsa tabulatur. When I Come Around och Crusing Califronia (Bumpin' In My Trunk) går:
Code:
When I Come Around, vers
D |-------------|
A |----4--6--2--|
E |-2-----------|
Crusing Califronia (Bumpin' In My Trunk)
D |-4-----------|
A |----4--6--2--|
E |-------------|
Jämför med
Code:
Slim Pickens Does the Right Thing and Rides the Bomb to Hell
D |-------3-----|
A |-5--1-----3--|
E |-------------|
The Kids Aren't Alright
D |-------------|
A |-1-----4-----|
E |----2-----4--|
För att få det mer jämförelsebart så första låtarna har följden
Code:
D |---3---------|
A |------3--5--1|
E |-------------|
och de andra två
Code:
D |-------3-----|
A |-5--1-----3--|
E |-------------|
Som i Axis of Awesomes "Four Chords", so du nog har hört. Det är samma fyra ackord, relativt till varandra. Men i början spelar de som When I Come Around, och vid 2:55 byter de magiskt till The Kids Aren't Alright-sättet genom att lägga på en takt (eller två).
En intressant video om musik: https://www.youtube.com/watch?v=DAcjV60RnRw