Originally Posted by
-Ignition-
Jaså, det hade jag aldrig förstått, att man trodde att datorn skulle tro att 00 var bakåt i tiden. Apropå datum och sånt, min dator fick virus eller något en gång som gjorde att datumet hoppade till 31 december 1979, kl. 23.nånting, och gick inte att ställa om. I samma veva slutade det trådlösa nätverket fungera. Det var en rätt spännande grej, för jag besökte en kompis för första gången i livet (en sån kompis man träffar på Internet och träffar IRL flera år senare) och hade med mig datorn. Den fungerade bra och hade gjort ett par år och hos kompisen startade jag den en gång för att koppla upp mig på deras trådlösa men hon kom inte ihåg lösenordet så då fick det vara. Jag lät datorn ladda sig en stund och sen packade jag ihop den igen för resten av vistelsen. Till saken hör att hon hävdar att det spökar i huset hon bor i, man har hört mystiska ljud och hennes egen dator har betett sig märkligt under perioder, ex. startat sig själv på nätterna. När jag kom hem igen startade jag min dator som vanligt och det var då datumet var fel och det trådlösa hade slutat fungera. Efter en ominstallation av datorn blev datumet rätt igen (trådlösa fungerade dock inte, trots massa felsökningar), men ett år senare så när som på ett par dagar hände samma sak när jag startade datorn, att datumet hoppade till 1979. Det var spännande, eftersom jag hade svårt att förstå var strulet kom ifrån eftersom datorn fungerat ända tills jag kom hem. Jag tror inte aktivt på övernaturliga saker och tror att det här går att förklara, men det var ett intressant sammanträffande. Nu har jag en annan dator.
Precis, man ska förstå grunden, sen bara applicera det i olika sammanhang. Men nu har jag glömt en hel del, det svåraste åtminstone. Det är lite tråkigt för jag tyckte det var kul att t.ex. derivera och lösa ekvationer.
Ja, tack, min jul var trevligt. Jag hann åka mycket längdskidor i både sol, snöfall och månsken innan snön smälte bort.. Hoppas det kommer tillbaka snö snart för jag vill hinna åka mer. Jag är inte så bra på det men det är kul. Längdskidåkning är oerhört jobbigt när man inte riktigt har tekniken men vill åka fort ändå:P Har du haft en bra jul och nyår?