Det ironiska är att jag hade tre ubuntu-skivor liggandes på soffan bredvid resväskan. Av någon oförklarlig anledning tänkte jag "några filmer borde ju Mac klara av". Men icke sa nicke.
Det ironiska är att jag hade tre ubuntu-skivor liggandes på soffan bredvid resväskan. Av någon oförklarlig anledning tänkte jag "några filmer borde ju Mac klara av". Men icke sa nicke.
Carrie Underwood is the reason God made Oklahoma.
lol.
Vad är mest prisvärt? Att köpa ett nytt batteri till min MacBook eller att köpa en ny laptop?
Om du kan installera något annat än Mac OS X brevid så borde det vara billigare att skaffa ett batteri än att skaffa en ny laptop.
Jag har Mac OS och XP på den men jag tänker om det inte är värt att skaffa en bättre laptop? Ett batteri kostar runt 1300 kronor.
Om datorn kostar lika mycket som batteriet och har bättre batteritid än nuvarande batteriet. Annars kanns det ju bara onödigt.
Jag har letat efter batteri till min dator, och hittar bara i Storbritannien. Kostar ungefär 1 500:- Har ungefär två timmar batteritid på den jag har, och har varit det sedan jag köpte den. Antagligen gör ett nyare batteri med lika många celler så mycket skillnad. Jag tror inte att mitt behov är tillräckligt stort. Klarar mig bra som det är nu ändå.
Jag resonerar att det kanske är bättre att lägga 6000 kronor på en ny laptop och då ha en laptop med bra batteri och en som kräver nätdel, istället för att lägga 1300 kronor på batteri och då enbart ha en laptop med ett halvdant batteri.
Behöver du verkligen ett bra batteri?
Det är väl bra att ha ett batteri som räcker länge? Då kan man ju ta med sig laptopen utan att oroa sig för huruvida batteriet räcker.
Det beror på hur mycket bättre det är. Om du bara har en timme extra är det inte värt. Men om du har sex timmer kanske det skulle vara något att använda.